افتتاحیه شانزدهمین المپیک کشور های اسیایی
نوشته شده توسط : عتیقه

 شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در حالی از امروز در گوانگ جو با برگزاری مسابقات فوتبال، به طور غیر رسمی کلید می خورد که چند روز  دیگر طی مراسمی باشکوه که چینی ها نمونه آن را برای افتتاحیه المپیک 2008 پکن در ورزشگاه لانه پرنده به نمایش گذاشتند، به طور رسمی آغاز می شود تا رقابت هزاران ورزشکار آسیایی برای کسب مدل های رنگارنگ مهم ترین رویداد ورزشی قاره کهن صحنه‌هایی مهیج از هیجان و رقابت را تصویر سازی کنند.

به گزارش سرویس ورزش سایت راسخون:کاروان ورزش ایران که در پی توافق انجام شده فی مابین کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی، در 31 رشته ورزشی به این مسابقات اعزام می‌شود، در حالی با دیدار تیم ملی فوتبال امید فعالیتش را در بازی‌های آسیایی 2010 آغاز می‌کند که سرنوشت نهایی این تیم در مجموع رده بندی کل مدال‌ها و امتیازات تیمی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

برگزاری هر چهار سال یک بار بازی‌های آسیایی که حکم المپیک را برای کشورهای قاره کهن دارد، باعث شده تا تمام کشورهای آسیایی برای حضور پرقدرت در این مسابقات ، برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای را انجام بدهند و از همین روبا کلید خوردن مسابقات، شمارش معکوس برای ارزیابی قدرت تیم‌های آسیایی آغاز شده است.

 عملکرد کلی تیم ایران در این رقابت‌ها حکم هندوانه سر بسته‌ای را دارد که تا زمانی که کمیته ملی المپیک آسیا، رده بندی نهایی کشورها را اعلام نکند، نمی‌توان در موردش نظر داد ، این در حالی است که همین یکی دو سال قبل، مسوولان ورزش كشورمان نويد كسب مقام چهارمي‌اش را داده بودند، اما حالا كه كم‌كم پاي عمل به ميان مي‌آيد هر يك توپ را به زمين ديگري مي‌اندازد! پیروزیهای بدست آمده در بازی‌های آسیایی دوحه قطر در سال 2006 موجب شد که مسوولان سابق سازمان تربیت بدنی تا حدی جو گیر شوند و وعده چهارمي ايران در بازي هاي آسيايي گوانگ جو را بدهند.

از حدود چهار سال قبل اين هدف به يکي از محوري ترين شعارهاي محمد علي آبادي رييس وقت سازمان تربيت بدني در اکثر مصاحبه هايش تبديل شد تا زمانی که وی صندلی ریاست این سازمان را به علی سعید لو واگذار کرد. در شرایطی که سعیدلو هیچ گاه به طور صریح در مورد نتیجه کاروان ایران در گوانگ جو اظهار نظری نکرده است اما بمباران خبري مسوولان وقت سازمان تربيت بدني و رييس فعلي کميته ملي المپيک در این مدت، توقع جامعه ورزش و رسانه ها را بالا برده و ورزش دوستان ایرانی توقع دارند که ايران در اين بازيها جايگاه چهارمي آسيا را کسب کند.

مدیران فعلي دستگاه ورزش کشور نقش چنداني در تحقق اين رويا نداشته اند، چرا که علي سعيدلو کمتر ازیک سال است که بر صندلي سازمان تربيت بدني تکيه زده است و نمي توان از وي انتظار داشت که پاسخگوي وعده و وعيدهاي مسوولان قبلي باشد. بهرام افشارزاده، دبيركل كهنه‌كار كميته ملي المپيك كشورمان كه اين روزها در مصاحبه‌هاي مختلف سعي دارد با دور نگه‌داشتن كميته ملي المپيك از حاشيه‌ها، برنامه‌هاي گوانگجو را پيش ببرد، در آخرين اظهار نظر خود با ابراز رضايت از شرايط موجود همه چيز را بر وفق مراد دانسته و هيچ‌گونه نگراني را متوجه كاروان اعزامي كشورمان نمي‌داند.

وي روند آماده‌سازي تيم‌ها را طبق برنامه دانسته و معتقد است تاكنون سازمان تربيت بدني و كميته ملي المپيك به كمك هم توانستند حدودي كاروان ورزشي ايران را به معيارهاي اصلي نزديك كنند و تیم های اعزامی وضعیت خوبی را تجربه می‌کنند.

اما در اينجا اين نكته مطرح مي‌شود كه آيا يك معيار واحد براي ارزيابي تيم‌هاي اعزامي به گوانگجو وجود دارد؟ معياري كه هم سازمان تربيت بدني آن را پذيرفته باشد و هم كميته ملي المپيك بر آن تاكيد كند؟ شنيده‌ها حاكي از آن است كه فدراسيون‌هاي ورزشي پس از توضيحاتي كه هر ماه حضوري تسليم كميته ملي المپيك مي‌كنند بايد بلافاصله پس از آن نيز در اقدامي جداگانه همان توضيحات را براي ستاد بازي‌هاي آسيايي سازمان تربيت بدني تكرار كنند. اقدامي كه رنگ و بوي موازي كاري به خود گرفته است.

نتایج کلی کاروان ایران در گوانگ جو، به منزله سنجشی برای ارزیابی عملکرد متولیان ورزش ایران در طول چهار سال گذشته است و کمتر از بیست روز دیگر مشخص خواهد شد که ورزش ایران در این مدت بذر موفقیت را کاشته و کامیابی را درو می‌کند یا اینکه بذر حرکت غیر اصولی، نهال ناکامی را برای ورزش ایران به دنبال خواهد داشت.

___________________________

___________________________

++++++++++++++++++++++++++

محمد عليرضايي، محمد بيداريان، پاشا وحدتي راد، سعيد ملكا آشتياني، سروش خواجگي و جمال چاوشي فر نمايندگان شناي ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي هستند. ایلنا: ايران با شش شناگر در بازي‌هاي آسيايي گوانگ‌ژور شركت مي‌كند. به گزارش ايلنا به نقل از سايت خبري سازمان تربيت بدني، كميته ملي المپيك براي شنا شش سهميه در بازي‌هاي آسيايي در نظر گرفته بود كه فدراسيون شنا امروز اسامي اين نفرات را اعلام كرد. محمد عليرضايي، محمد بيداريان، پاشا وحدتي راد، سعيد ملكا آشتياني، سروش خواجگي و جمال چاوشي فر نمايندگان شناي ايران در شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي هستند. پايان پيام

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++_

____________________

کمیته ملی المپیک صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال را به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی ایران در شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی معرفی کرد. به گزارش خبرنگار مهر، انتخاب صمد نیکخواه بهرامی به عنوان پرچمدار کاروان اعزامی به گوانگجو در شرایطی انجام شده است که این بازیکن دچار مصدومیت است و حتی پیش از این اعلام شده بود که به دلیل آسیب دیدگی قادر به همراهی تیم ملی بسکتبال در بازی‎های آسیایی نیست.
شانزدهمین دوره بازی‎های آسیایی از 21 آبان ماه در گوانگجو آغاز شده و تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت.
صمد نیکخواه بهرامی دهمین پرچمدار ایران در بازی‎های آسیایی به حساب می‎آید.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

آيين گشايش شانزدهمين بازيهاي آسيايي در حالي در شهر گوانگجوي چين برگزار شد كه بار ديگر شاهد تحريف تاريخ بوديم.


به گزارش خبرنگار اعزامي فارس از گوانگجو، جشن و مراسم افتتاحيه شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي در گوانگجو در حالي از ساعاتي پيش در جزيره هايزينشا شهر گوانگجو به صورت رسمي آغاز شد كه نورپردازي خاصي در محل برگزاري اين مراسم مشاهده ميشد. 

در ادامه مراسم كشتيهايي كه نماد كشورهاي شركت كننده بودند تا درهاي ورودي ورزشگاه آمدند و ورزشكاران را براي رفتن رژه پياده كردند كه در اين بين كشتي كه نماد كشور ايران داشت با نشان ميدان آزادي، برج ميلاد، مسجد امام اصفهان و تخت جمشيد توجه حاضران را به خود جلب كرد. اين درحالي بود كه ساختمانهاي اطراف با نورهاي خاصي كه جلوه قابل توجهي به ميدان ميدادند، روشن شده بودند. 

حدود 25 هزار نفر از نزديك شاهد برگزاري اين مراسم بودند كه با در دست داشتن پرچمهاي يكرنگ نماي خاصي را ايجاد كردند. 
كشتي نمادها از روي 12 پل احداث شده در گوانگجو عبور كردند. در توقف كشتيها ايستگاه اول زوتوزوي بود كه اين ايستگاه به دليل موقعيت جغرافيايي به عنوان نماد اقتصاد و فرهنگ چين معروف است و آخرين پل ارتباطي ميان چين در جنوب آسيا است. 
بزرگترين صادارات گوانگجو چاي است كه به همين دليل در مراسم افتتاحيه مراسم سنتي موزون سرو چاي برگزار شد. 

در ايستگاه دوم به نام ژيدي كشتيهاي نمادين كشورها با عنوان پيوند جهاني فرهنگ شهر گوانگجو با ساير نقاط چين و جهان رد شدند. 
در يكي ديگر از ايستگاه ها 12 كودك نقاشي ميكردند كه نشان دهنده پيوند هنر، ورزش و آموزش فعاليت اجتماعي به ورزشكاران است. 
در ايستگاه داشاتو 12 نفر با گلهاي رنگارنگ از كشتي نمادهاي كشورها استقبال كردند. در ايستگاه شين گا كشتيهاي كشورها توسط نماد اژدها مورد استقبال قرار گرفتند. 

ژاگروگ، رئيس كميته بينالمللي المپيك و ساير مسئولان كشورهاي مختلف در بين تشويق بيامان حاضران در ورزشگاه وارد محل برگزاري مراسم شدند و پس از آن در حالي كه همگان ايستاده بودند سرود شوراي المپيك آسيا پخش شد. 
در ادامه نورافشانيها آغاز شد، نظم خاصي در اجراي مراسم برقرار بود. قدرت و نظم نورافشانيها به قدري بود كه در يك لحظه تمام شهر روشن شد. در هنگام اجراي اين مراسم 4 برج كه در روبروي جايگاه تعبيه شده بود روشن شدند و مانند بادبان كشتيهاي قديمي 4 پرچم كه آرم بازيها بر آنها حك شده بود برافراشته شد. 

پس از اجراي اركستر سمفونيك و پخش سرود ملي كشور چين، نورپردازي بر بادبانهاي تعبيه شده آغاز شد و در اين بين كودكي كه در هوا معلق بود، پايين آمد. 
فوارههاي آب كه به دليل مقدس بودن رودخانه پيرل براي چينيها با نمادهاي فرشته همراه بودند باز شدند تا برنامههايي كه مرتبط با افسانههاي اين رودخانه است آغاز شود. بر روي دكلهاي كشتي تصويرهاي مختلف پخش شد و دو نفر با اسب سفيد و پرچم بزرگ سفيد از مقابل جايگاه عبور كردند. 
به عقيده بسياري از حاضران در ورزشگاه مراسم شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي گوانگجو بسيار بهتر و جذابتر از المپيك پكن بود. 

مسئولان برگزار كننده به افرادي كه قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، بستههايي دادند كه حاوي پرچمهاي مختلف بود و مجري برنامه در هر قسمت از آنها ميخواست تا يكي از آنها را بلند كنند. 
كشتي بزرگي وارد محوطه اجراي برنامه شد و به گونهاي درست شده بود كه گويي در طوفان قرار دارد. اين قسمت از برنامه برگرفته از افسانهها چيني بود. در افسانه چينيها آمده است كه كشتي درگير امواج ميشود و بعد زنهاي ملوانها از ساحل براي آنها فانوس ميفرستند تا بتوانند راه را پيدا كنند. 
در ادامه برنامه هنگامي كه فانوسها به ملوانها رسيد تمام رودخانه پيرل روشن شد و جلوه خاصي بر شهر داد. 

برخي از برگزار كنندگان مراسم افتتاحيه حركاتي تركيبي از ژيمناستيك و شيرجه را به نمايش گذاشتند و پس از بالا رفتن با دارحلقه به صورت شيرجه وارد آب ميشدند. پيش از آغاز اين حركت هم حركاتي با چند جتاسكي در ورزشگاه انجام شد. 
همچنين برگزاري مراسم متنوع و سنتي از ديگر برنامههايي بود كه مسئولان براي اين مراسم درنظر گرفته بودند تا مشعل شانزدهمين دوره بازيها روشن شود. 

در جريان اين برنامه و در اقدامي عجيب نام خليج فارس با نام مجعول خليج ع ر ب ي نشان داده شد. 
اين درحالي است كه مؤسسات علمي و جغرافيايي دنيا اين خليج را به نام خليج فارس ميشناسند، اما گاهي برخي كشورها با خواندن اين خليج به نام مجعول ع ر ب ي درصدد تحريف اين موضوع هستند. 

در پي نشان دادن نام خليج فارس به اسم مجعول خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي گوانگجو، تمامي مسئولان ورزشي ايران حاضر در ورزشگاه اين مراسم را به نشانه اعتراض ترك كردند، اما در ادامه به ورزشگاه بازگشتند. 

تدابير امنيتي بالايي در شهر گوانگجو، ميزبان اصلي بازيها حاكم است و نظارت و بازرسي در تمامي مبادي ورودي و خروجي شهر برقرار شده است. همچنين به هر يك از اهالي خانوارهايي كه به دليل برگزاري اين مراسم مجبور به ترك خانههاي خود شده بودند 50 دلار پرداخت شده است. 
اين مراسم در حالي ادامه پيدا كرد كه كاروانهاي ورزش كشورهاي مختلف از جايگاه عبور كردند. ايران هم با پرچمداري صمد نيكخواهبهرامي، كاپيتان تيم ملي بسكتبال ايران از مقابل جايگاه رژه رفت. 

كاروان كشورهاي شركت كننده به ترتيب حروف الفباي لاتين با پرچمها و اعضاي كاروان خود در محل برگزاري مراسم رژه رفتند كه اولين كشور حاضر در مراسم افغانستان بود و طبق قوانين، چين به عنوان ميزبان آخرين كشور در مراسم رژه حضور پيدا كرد. 
در پايان رژه تيمها مسئول كميته برگزاري مسابقات براي دقايقي سخنراني كرد و پيام ژاگروگ را خواند. پس از آن شيخ احمد آل ثاني، رئيس شوراي المپيك آسيا سخناني را براي حاضرين بيان كرد. 

پس از انجام سنخرانيها باز هم نورافشاني از برج گوانگجو و ساختمانهاي اطراف آغاز شد كه براي حاضران در ورزشگاه جذاب بود. 

سرانجام مشعل شانزدهمين دوره بازيهاي آسيايي در مراسمي باشكوه توسط رونگ ژيهانگ، قهرمان سابق فوتبال وارد ورزشگاه شد. وي مشعل را به دنگ ياپينگ، دارنده مدال طلاي پينگ پنگ تحويل داد و در ادامه هي چونگ، قهرمان شيرجه مشعل را حمل كرد و آن را زير مشعل اصلي قرار داد و سپس با انجام مراسم آتشبازي، مشعل اصلي مسابقات در جزيره زيباي هايزينشا شهر گوانگجو روشن شد؛ در روشن شدن مشعل، داستانهاي افسانهاي چيني نقش ويژهاي را ايفا كردند. 
اين مراسم به طرز زيبا و باشكوهي در حضور حدود 25 هزار نفر كه از نزديك شاهد برگزاري اين مراسم بودند. 

در پايان اين دوره 1322 مدال بين ورزشكاران تقسيم خواهد شد كه در بخش مردان در مجموع 807 مدال و در قسمت بانوان 491 مدال طلا، نقره و برنز توزيع خواهد شد. همچنين در بخش مختلط مردان و بانوان 24 مدال توزيع ميشود. 

كاروان ايران شامل 284 ورزشكار مرد، 86 ورزشكار زن و مجموع 370 ورزشكار در 33 رشته اين رقابتها حضور دارد. 
كيوبال، تيراندازي، واليبال ساحلي، شيرجه، شنا، واليبال، پينگپنگ، كاراته، دو و ميداني، تير و كمان، دوچرخهسواري، جودو، هندبال، اسكيت، بسكتبال، تكواندو، قايقراني دراگونبت در دو بخش مردان و بانوان، قايقراني آبهاي آرام، قايقراني بادباني، ژيمناستيك، شمشيربازي، فوتبال، شطرنج، قايقراني روئينگ، قايقراني اسلالوم، ووشو، وزنهبرداري، كبدي در دو بخش مردان و بانوان، بوكس و كشتي در دو بخش فرنگي و آزاد رشتههاي شركتكننده كاروان ايران در اين دوره از مسابقات هستند. 
كاروان ايران در پانزدهمين دوره بازيها در سال 2006 كه به ميزباني دوحه برگزار شد، با كسب 11 مدال طلا، 15 مدال نقره و 22 مدال برنز در رده ششم جدول ردهبندي قرار گرفت. 



اگر قرار است روزي از زندگي لذت ببريم؛
امروز همان روز است.
امروز بايد همواره شگفت انگيز ترين روز زندگي ما باشد.
توماس درير

  نظر یادت نره

+++++++++++++++++++++++++++++++

================

قابل پیش بینی های گوانگجو

 

رضا یزدانی

بالاخره بازی های آسیایی گوانگ جو از راه رسید. بازی هایی که در دوحه 2006 حضوری قدرتمند در آن پایه گذاری شد و حال کمتر از یک هفته دیگر استارت خواهد خورد تا مشخص شود که در این 4 سال چه برنامه ریزی و فعالیتی در سازمان تربیت بدنی، کمیته المپیک و فدراسیون ها صورت گرفته و حاصل آن چه بوده است.

بازی های آسیایی به عنوان بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا (بعد از بازی المپیک) در حالی 21 آبان ماه و با برپایی آیین افتتاحیه در شهر گوانگ جوی چین آغاز خواهد شد که کاروان ورزشی کشورمان با حدود 370 ورزشکار به این آوردگاه می رود تا حاصل 4 سال برنامه ریزی و تلاش مسئولین ورزشی مشخص شود. ورزش ایران در دور قبل بازی ها با کسب 48 مدال (11 مدال طلا، 15 نقره و 22 برنز) عنوان ششمی و یکی از بهترین نتایج تاریخ حضور کشورمان در این دوره از بازی ها را کسب کرد و دلیلی شد برای هدفگذاری کسب عنوانی شایسته و ارزشمندتر.

از این کاروان با توجه به افزایش تعداد نفراتش به خصوص در بخش بانوان که با رشدی حدوداً 200 درصدی مواجه بوده انتظار زیادی می رود تا بتواند عنوانی به مراتب بهتر از دوحه را رقم بزند اما نکته جالب این جاست که حضور رشته هایی همچون قایقرانی با نزدیک 120 ورزشکار، تیر و کمان، تیراندازی و شنا، اسکیت و بیلیارد طبق اعلام مسئولین سازمان و کمیته ملی المپیک صرفاً برای بسترسازی و تجربه اندوزی آنان صورت می گیرد. البته در این رشته ها که نیمی از جمعیت کاروان را به خود اختصاص می دهند نیز صاحب تک مدال هایی خواهیم شد اما قطعاً جوابگوی توقعی که جمع ورزشکاران اعزامی در نزد افکار عمومی ایجاد می کنند، نخواهند بود.

کارشناسان سازمان تربیت بدنی و کمیته المپیک کسب عنوانی بین پنجم تا هشتم این دوره از بازی ها را بیش بینی کرده اند که کسب این عناوین با بررسی ادوار قبل بازی ها مشخص می کند که باید برای کسب این عناوین حداقل 10 و حداکثر 20 مدال طلا توسط ملی پوشان کشورمان به دست آید. اما کاروان ایران این پتانسیل را دارد؟ معمولاً نقطه اتکای هر کاروان ورزشی در این گونه میادین بزرگ. با تجربه ها و قهرمانان سال های اخیر هستند که نه تنها نقطه قوت تیم بلکه به عنوان زنگ خطری برای حریفان می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

کشتی

نگاهی به افتخارات ورزش ایران در 15 دوره گذشته بازی های آسیایی نشان می دهد که کشتی آزاد با کسب 81 مدال (42 طلا، 22 نقره و 17 برنز) جایگاه نخست و کشتی فرنگی با 29 مدال (10 طلا، 11 نقره، 8 برنز) جایگاه چهارم را در بین رشته های اعزامی داشته و دارند. همان رشته ای که در المپیک و مسابقات جهانی و آسیایی نیز بیشترین افتخار را برای ایران به دست آورده و مطمئناً باز در این میدان نگاه ها به ملی پوشان این رشته و فرزند سغیر این فدراسیون یعنی کشتی فرنگی (به اعتقاد تمامی فرنگی کاران) خواهد بود.

حمید سوریان

فرنگی

حمید سوریان در وزن 55 کیلوگرم کشتی فرنگی که از انگیزه بسیار بالایی برای طلایی شدن در گوانگ جوو افزودن این مدال به کارنامه افتخاراتش برخوردار است به اعتقاد تمامی اهالی کشتی و کارشناسان، بخت اول کسب مدال طلای این دوره از بازی ها به شمار می رود. فرشاد علیزاده در وزن 74 کیلوگرم که در آستانه مسابقات جهانی مسکو آسیب دید، طالب نعمت پور در 84 کیلوگرم که در جهانی مسکو با همگروهی نماینده ای از رژیم اشغالگر قدس از کسب مدال این وزن بازماند و همچنین امیرعلی اکبری دومین طلایی تیم اعزامی به جهانی مسکو، دیگر شانس های کسب مدال طلای این دوره از بازی ها در رشته کشتی فرنگی به حساب می آیند.

آزاد

مهدی تقوی، زخم خوزده مسابقات جهانی مسکو که همه مدال طلای جهانی مسکو را برایش پیش بینی می کردند. امید اصلی کاروان ورزشی ایران در کشتی آزاد به حساب می آید اما او برای رسیدن به این مدال حریف سرسختی همچون «سوشیل کومار» هندی را پیش رو دارد که به تازگی و در میان نامداران وزن سوم به قهرمانی جهان دست یافته است.

صادق گودرزی کشتی گیر همدانی وزن 74 کیلوگرم با زیرگیری های سریع خود، رضا یزدانی از جویبار با توانایی و قابلیت های خاص خود در وزن 96 کیلوگرم و فردین معصومی دارنده مدال نقره دور قبل بازی ها، دیگر امیدهای کشتی آزاد در گوانگ جو به حساب می آیند که در صورت داشتن قرعه ای مناسب به راحتی در دیدار فینال حضور خواهند یافت و چه بسا بتوانند 4 مدال طلای دور قبل را تکرار کنند.

وزنه برداری

 

وزنه برداری دومین رشته مدال آور در بازی های آسیایی است. این رشته با 56 مدال (23 طلا، 18 نقره و 16 برنز) در جایگاه دوم رشته های مدال آور قرار دارد و قابل پیش بینی است که  در این دوره نیز به روند مدال آوری خود ادامه خواهند داد.

 بهداد سلیمی قوی ترین مرد سال 2010 جهان در حالی راهی گوانگ جو می شود که همین چند هفته قبل با رکورد 456 کیلوگرم در رقابت های جهانی ترکیه توانست اولین مدال طلای خود در رده بزرگسالان را به دست آورد و به این عنوان ارزشمند دست یابد. برپایی رقابت های وزنه برداری بازی های آسیایی به میزبانی چین به عنوان قدرت بلامنازع این رشته در جهان به خصوص در سبک وزن کادر فنی تیم ملی کشورمان را بر آن داشته تا اکثریت تیم را از وزنه برداران سنگین وزن انتخاب کند. سیدمهدی پانزوان باتجربه و احسان رضاییان با انگیزه در دسته 69 کیلوگرم، کیانوس رستمی قهرمان جوانان جهان دسته 85 کیلوگرم، اصغر ابراهیمی به عنوان کاپیتان تیم و یاسر دادوند تازه وارد در دسته 105 کیلوگرم و نهایتاً سجاد انوشیروانی در دسته (105+) کیلوگرم، وزنه برداران اعزامی ایران به بازی های آسیایی گوانگ جو خواهند بود که بعید به نظر می رسد به جز در دسته فوق سنگین شانس مدال طلا داشته باشند.

کاراته

پرافتخارترین تیم کاروان اعزامی به دوحه که توانست با 3 مدال طلا و 2 برنز در واپسین روزهای پانزدهمین دوره بازی ها جایگاه ایران را در جدول مدالی چند پله بالاتر بیاورد طی ماه های اخیر با حاشیه های فراوانی رو به رو بوده است.

روحانی

 همزمانی و نزدیکی مسابقات جهانی صربستان نیز عاملی شد تا قهرمانانی همچون برادران روحانی که طلای بازی های دوره قبل را در کارنامه دارند، قید حضور در کوانگ جو را زده، رستم استاد شاگردی را به جا آورده و با استاد خود راهی صربستان شوند.

امیرمهدی زاده در (55-) کیلوگرم، محمد قاسمی در (60-) کیلوگرم، جاسم ویشگاهی در (84-) کیلوگرم و ذبیح الله پور شیب در (84-) کیلوگرم، به عنوان 4 ملی پوش اعزامی به گوانگ جو هستند که گرچه برخی از کارشناسان معتقدند این تمام پتانسیل کاراته ایران نیست ولی رهنما، سرمربی تیم اعزامی به کوانگ جو معتقد است با همین نفرات می تواند هر 4 طلای مردان را بگیرد. از طرفی حضور بانوان کاراته کای ایران در این رقابت ها تا حد زیادی می تواند ما را به کسب مدال در قسمت کاراته بانوان هم امیدوار کند.

بوکس

 

اگرچه حضور بوکس در بازی های آسیایی به پنجمین دوره آن در 1966 بانکوک بازمی گردد اما اوج کار مشتزنان ایران در این رقابت ها به سال 2006 دوحه مربوط می شود که مظاهری موفق به کسب مدال طلای این بازی ها شد تا این بار کمیته ملی المپیک با جذب مربی اوکراینی برای تیم ملی انتظار کسب نتایج بهتری نسبت به دوره قبل داشته باشد علی مظاهری تنها بوکسوری است که کارشناسان شانس زیادی برای کسب مدال طلای بوکس کاروان ایران و تکرار آن از سوی این بازیکن (91-) کیلوگرمی قائل هستند. او قطعاً با روحیه و انگیزه بالایی که دارد با همراهی قرعه خود می تواند طلایی بوکس کاروان ورزشی ایران شود. مرتضی سپهوند در (69-) کیلوگرم با وجود عدم حضور منظم و مستمر در اردوهای تیم ملی، هومن کرمی و فروتن گل آرا در اوزان (64-) و (60-) کیلوگرم و همچنین روح الله حسینی در وزن (91+) کیلوگرم به عنوان ملی پوشان باتجربه ایران نیز مطمئناً با همراهی قرعه مناسب و همچنین روحیه بالا می توانند به یکی از مدال های ارزشمند این دوره از بازی ها دست یابند.

تکواندو

تیم ملی تکواندو را باید در این سال ها شاگرد ممتاز ورزش ایران دانست. به خصوص که حال با قهرمانی در مسابقات قزاقستان و جهانی چین انتظارات از آن در گوانگ جو بیشتر از گذشته است. تکواندو که همیشه در بازی های آسیایی یک طلا در خورجین خود داشته در این دوره با توجه به برگزاری مسابقات با هوگوی الکترونیکی شانس و بخت بیشتری برای کسب مدال طلا دارد. نگاهی به رنکینگ برترین های تکواندو جهان و مشاهده نام یوسف کرمی؛ محمد باقری معتمد فرزاد عبدالهی، حسین تاجیک و رضا نادریان به عنوان برترین های اوزان خود و علیرضا نصر آزادنی که جزو 3 نفر اول وزن خود است به تمامی علاقمندان به این


:: برچسب‌ها: افتتاحیه شانزدهمین المپیک کشور های اسیایی , گوانگجو , پرچم دار , شنا , بسکتبال , ایرانی , j , خلیج فارس , خلیج عرب , تحریف تاریخ , معجوج , خلیج ع ر ب , قابل پیش بینی , بازیکنان ایرانی ,
:: بازدید از این مطلب : 666

|
امتیاز مطلب : 170
|
تعداد امتیازدهندگان : 49
|
مجموع امتیاز : 49
تاریخ انتشار : 21 / 8 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: